Σχολείο ανοιχτό και φιλικό προς τους Μαθητές

Εκδήλωση με θέμα:  Σχολείο ανοιχτό και φιλικό προς τους Μαθητές
Η εκδήλωση για την Εναλλακτική Εκπαίδευση θα γίνει στο χώρο του συλλόγου (Αγ. Σοφίας 26) στις
7 Απριλίου 2019 : 18.00μ.μ -20.00μ.μ και θα μιλήσουν:
Σ. Ροδίτης: Πρακτικές που έχουν ήδη εφαρμοστεί στο σχολείο
Ι. Παπαϊωάννου: Λειτουργία ομάδας στη σχολική πραγματικότητα
Γ. Αφράτης: Σχολείο Ανοιχτό στην κοινωνία
Μ. Ζαχαροπούλου: Βιωματική εκπαίδευση
Η ομάδα εναλλακτικής εκπαίδευσης του Α.Σ.Τ.Ο., και όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτή την ομάδα,
(μαθηματικοί, φιλόλογοι, αρχαιολόγος, φυσικός και φοιτητές) γοητεύτηκαν και απόλαυσαν αυτή τη
διαδρομή. Παράλληλα έδωσαν την ευκαιρία σε όσους την παρακολούθησαν να διαπιστώσουν ότι
υπάρχει και άλλος τρόπος προσέγγισης της γνώσης με διεπιστημονικότητα, επικοινωνία, έρευνα,
παιχνίδι και καθοδηγούμενη ανακάλυψη της γνώσης.
Οι μαθητές σε πολύ μεγάλο αριθμό, δεν μαθαίνουν να διαβάζουν, δεν μαθαίνουν να ερευνούν, δεν
μαθαίνουν μαθηματικά, δεν αποκτούν κριτική σκέψη, δεν μαθαίνουν να συνεργάζονται … μαθαίνουν
ελάχιστα. Τι είναι αυτό που κάνει έναν μαθητή να αποτυγχάνει στο σχολείο; Να είστε βέβαιοι ότι
υπάρχουν πειστικές αποδείξεις, ότι δεν είναι ο μαθητής που αποτυγχάνει, αλλά ότι το σύστημα είναι
ανεπαρκώς σχεδιασμένο. Ή καλύτερα, μιας και είναι ο κυρίαρχος μηχανισμός αναπαραγωγής του
συστήματος, το σύστημα είναι επιστημονικά σχεδιασμένο με στόχο να μην αλλάζει τίποτα.
Συνειδητοποιήσαμε πως ίσως σε μια κοινωνία του μέλλοντος, που θα σέβεται όλους τους ανθρώπους
και θα βλέπει ως πλούτο τη διαφορετικότητα, οι εναλλακτικοί τρόποι θα πάψουν να είναι
εναλλακτικοί και απλά θα είναι αυτοί που θα ταιριάζουν στον καθένα μας.
Και μην ξεχνάμε πως τα ανθρώπινα όντα ρέπουν από τη φύση τους προς τη μάθηση και μαθαίνουν
ουσιαστικά όταν τους έχει διασφαλιστεί ένα κλίμα ασφάλειας που τα προτρέπει να παραμένουν
ανοιχτά στις εμπειρίες τους. Είναι αποδεδειγμένο ότι μαθαίνουμε αυτά που μας ενδιαφέρουν, και
μάλιστα όταν έχουμε κίνητρο, και ότι η γνώση αποκτάται μέσα από το μετασχηματισμό των
εμπειριών μας. Επίσης, η γνώση είναι τόσο πιο βαθιά, όσο τα κίνητρα έχουν να κάνουν με την
περιέργεια και το ενδιαφέρον των μαθητών και όχι με τους βαθμούς, τις χρηματικές αμοιβές ή τις
τιμωρίες. Με δεδομένα τα παραπάνω, η βιωματική μάθηση θα έπρεπε να αποτελεί βασικό κορμό της
εκπαίδευσης.
Θα ακολουθήσει ουσιαστική συζήτηση και παρουσίαση του υλικού που χρησιμοποιεί η ομάδα
εναλλακτικής εκπαίδευσης του ΑΣΤΟ-Επικοινωνούμε και προτάσεις για αξιοποίηση αυτής της
εμπειρίας.
Η ομάδα εναλλακτικής εκπαίδευσης του Α.Σ.Τ.Ο.

Κυρ, 31/03/2019 - 17:40 -- nirarod